Salgs- og leveringsbetingelser

Faisto.dk ejes og drives af:

Faisto A/S, CVR-nr. 39005638, Marielundvej 41, 2730 Herlev, telefonnummer: 89 88 58 90 og e-mailadresse: Kundeservice@faisto.dk. Følgende betingelser er gældende for alt køb på faisto.dk.

Betaling

Vi modtager betaling med Dankort, VISA, VISA Dankort, Mastercard, MobilePay. Vi tager ikke kortgebyrer og beløbet trækkes altid først, når varen afsendes fra vores lager. Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes. Priserne er angivet i danske kroner. Alle priser er inklusiv skatter og moms. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Der kan i perioder være fragtfri levering, hvilket vil være tydeligt ekspliciteret i forbindelse med gennemførelse af købet.

Levering

Vi leverer til hele Danmark med undtagelse af ikke-brofaste øer samt Grønland og Færøerne. Hvis du har placeret din ordre inden klokken 16.00 mandag til fredag, sender vi ordren samme dag. Hvis du har placeret ordren efter klokken 16.00 mandag til fredag, sender vi ordren den næstkommende hverdag. Alle ordrer placeret lørdag og søndag vil blive afsendt om mandagen. Fra ordren afgår fra vores lager vil der være 1-2 dages levering. Vi leverer ikke pakker i weekenden. Hos faisto.dk leverer vi ordrer med Post Nord. Vi leverer til Post Nord pakkeshop, hjemmelevering og firmalevering.

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved fortrydelse nedenfor. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse. Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Sådan gør du brug af fortrydelsesretten

Du fortryder købet af nogle eller alle varer ved at give os besked om, at du fortryder senest 14 dage efter at du har modtaget varen. Du kan for eksempel sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til Faisto A/S, Marielundvej 41, 2730 Herlev. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage ordren eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder. Du kan benytte vores online standardfortrydelsesformular, som du også har modtaget sammen med din ordrebekræftelse men det er ikke obligatorisk. Du kan også finde fortrydelsesformularen vedhæftet i ordrebekræftelsen. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen tilbage til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling. Du skal selv betale for returnering af varen. Vi tilbyder dig, at du via ”Din ordreside” kan oprette en retur og hermed også printe en returlabel. Når vi får din retur i hænde, fratrækker vi omkostningerne for den påhæftede returlabel. Returfragten, hvis du vælger at benytte dig af vores returlabel, er 39 kroner.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

  • Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
  • Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet. Du skal altid sende varen tilbage i originalemballagen.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Hvis du fortryder dele af et pakketilbud

Hvis du benytter dig af en af vores specielle rabatter, som eksempelvis er afhængig af kurvens størrelse, mængden af varer du køber eller andet, så skal du være opmærksom på, at delvis fortrydelse ikke er muligt for sådanne pakketilbud. Du kan derfor enten fortryde alle varerne i pakketilbuddet eller ingen af varerne.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – for eksempel en materiale- eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse.
Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på telefonnummer: 89 88 58 90 og e-mailadresse: kundeservice@faisto.dk.
Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Udfyld gerne din reklamation via ”Din returside” Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbagesendelse af varen, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Persondatapolitik

Faisto.dk bestræber sig på at sikre, at dine personlige oplysninger beskyttes, når du bruger vores tjenester. I nedenstående kan du derfor læse om, hvordan dine personlige oplysninger behandles og beskyttes. Først og fremmest er det vigtigt for os at påpege, at dine oplysninger vil blive behandlet og beskyttet forsvarligt og efter gældende lovgivning.
Følgende Persondatapolitik gælder for alle kunder på faisto.dk. Faisto A/S er dataansvarlig på faisto.dk og har derfor ansvaret for beskyttelse af dine personlige oplysninger i henhold til den danske lov om databeskyttelse.
Som udgangspunkt kan du tilgå faisto.dk uden at give os oplysninger om, hvem du er. Hvis du derimod ønsker at handle med os eller modtage bestemte services, har vi brug for nogle flere oplysninger om dig.

Vi har brug for at vide mere om dig, hvis du eksempelvis;

  • Handler på faisto.dk
  • Tilmelder dig vores kundekonto
  • Modtager vores nyhedsbreve
  • Deltager i en konkurrence udlovet af faisto.dk
  • Kontakter vores kundeservice enten pr telefon, chat eller e-mail

I nedenstående vil vi derfor redegøre for, hvilke oplysninger vi indsamler og gemmer om dig, og hvad vi bruger oplysningerne til.

Nødvendige oplysninger

Når du afgiver en ordre på faisto.dk, skal vi som minimum bruge;

  • Dit navn
  • Din adresse
  • Dit mobilnummer
  • Din E-mail adresse

Hvad bruger I mine personlige købsdata til?

De oplysninger du giver os i forbindelse med et køb bruges til at kunne behandle din pågældende ordre samt en eventuel returnering. Derudover sender vi dig en meddelelse vedrørende leveringsstatus ligesom vi kontakter dig, hvis der opstår problemer med din levering.
Hvor længe gemmes købsdata?
Ovenstående data bliver gemt i fem år, sammen med oplysningerne om, hvilke varer, du har købt. Efter fem år slettes oplysningerne. Oplysningerne videregives ikke til tredjepart, med mindre virksomheden sælges eller omstruktureres. Hvis dette sker, vil videregivelsen ske i overensstemmelse med gældende persondatalovgivning.

Hvilke oplysninger gemmer I ellers?

Udover oplysninger omkring dit køb, indsamler vi kun personlige oplysninger, som du selv giver os. Det kan eksempelvis være, hvis du kontakter vores kundeservice, modtager vores nyhedsbrev eller deltager i en konkurrence. Du kan til enhver tid få oplyst hvilke data, vi har om dig. Ligesom du har mulighed for at få data om dig slettet. Vær dog opmærksom på, at vi ikke kan slette data specifikt omkring en ordre, før der er gået fem år.
Du har mulighed for at oprette en konto hos Faisto.dk og/eller modtage vores nyhedsbrev. Betingelserne for oprettelse af en kundekonto samt modtagelse af nyhedsbrev vil blive beskrevet længere nede i persondatapolitikken, ligesom betingelserne skal accepteres i forbindelse med registrering af kundekonto samt registrering for modtagelse af vores nyhedsbrev.

Betingelser for modtagelse af nyhedsbrev

For at kunne modtage vores nyhedsbrev, kræver det, at vi har din e-mail adresse samt dit fulde navn. Derudover opfordrer vi dig til at udfylde oplysninger, som kan hjælpe os med at målrette nyhedsbreve specifikt efter dine interesser.
Hvem videregiver I oplysninger til?
Interne afdelinger hos Faisto.dk
Udvalgte og betroede tredjemænd, der kan benytte dine personoplysninger med henblik på at levere varer eller serviceydelser, som du har bestilt

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Oplysning om klagemuligheder


Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 28.08.2018

Få professionel rådgivning

Vi kender og forstår glæden ved at gøre tingene selv. Hvis du skal købe nyt værktøj eller har brug for vejledning i forhold til dit forestående projekt, så tag fat i vores professionelle rådgivere. Vi vil gøre alt, hvad vi kan for at klæde dig på til dit næste projekt - både i forhold til viden og værktøj.

89 88 58 90

Alle hverdage mellem 09-16

Kundeservice@faisto.dk

Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser indenfor 2 arbejdsdage.

Sikker betaling

Hurtig levering

Faisto.dk bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse, når du besøger og/eller køber varer på vores webshop. Hvis du fortsætter med at bruge vores tjenester, forudsætter det, at du godkender brugen af cookies. Læs mere om brugen af cookies her.